Zamierzenia

Zamierzenia dydaktyczno –wychowawcze na październik dla grupy KACZUSZKI

 

Cele:

Dalsza adaptacja dzieci do warunków przedszkolnych.. Wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy. Wdrażanie do poruszania się w kole wiązanym. Rozwijanie poczucia rytmu. Czerpanie radości ze wspólnej zabawy.

Poszerzanie wiedzy przyrodniczej o nazwy owoców i warzyw. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią. Rozpoznawanie i nazywanie roślin występujących w najbliższym otoczeniu przedszkola.

Poznanie znaczenia jedzenia warzyw i owoców dla zdrowia. Zapoznanie z flagą, obyczajami i kulturą Czech.

 

 

      I POLSKO-CZESKA JESIEŃ 

  1. Skarby jesieni
  2. Kolorowe liście a w nim czeski KRECIK
  3. Kasztanowiec
  4. Liście, listeczki
  5. Szal Pani Jesieni
  6. Borowik
  7. Jesienne zabawy z czeskimi kolegami
  8. Muchomor ma białe kropeczki
  9. Jesienne drzewa
  10. Szybko robi się ciemno

      II OWOCE

  1. Kosze z owocami
  2. Jabłka, gruszki, śliwki
  3. Jabłka, jabłuszka
  4. Wpadła gruszka do fartuszka
  5. Owoce są smaczne i zdrowe

      III WARZYWA

  1. Poznajemy warzywa
  2. Zupa z warzyw
  3. Ogórek, marchewka i kalarepka
  4. Znamy różne warzywa
  5. Na cygańską nutę

Przygotowanie do nauki czytania i pisania 

Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i obserwowania. Rozwijanie zainteresowania książką. Wzbogacanie słownictwa. Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej. Rozwijanie uwagi i pamięci. Posługiwanie się nazwami owoców i warzyw. Doskonalenie umiejętności malowania. Odróżnianie i nazywanie koloru czerwonego i zielonego.

 

Pojęcia matematyczne

Kształcenie umiejętności układania elementów w szeregu, dobierania w pary. Doskonalenie liczenia. Posługiwanie się określeniami: mniej, więcej. Wdrażanie do prawidłowego łączenia liczebnika z rzeczownikiem: jedna gruszka, dwa jabłka, trzy owoce. Dostrzeganie różnic w wielkości i długości.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc październik – 3 – latki ” Misie i Gwiazdeczki”


I Poznajemy kraje Unii Europejskiej – Włochy (29.09.2014)

II Jesień w sadzie

  1. Gdzie schowało się jabłko?
  2. Owocowy dzień.
  3. Jabłkowe krówki, gruszkowe konie.
  4. Lepię jabłuszko.

III Poznajemy Kraje Unii Europejskiej – Czechy (08.10.2014)

 

VI Smaczne warzywa

  1. Lubimy warzywa.
  2. Jesienne kwiaty.
  3. Kolorowe warzywa.
  4. Śpiewam o warzywach.
  5. Kupujemy warzywa i owoce.

 

V Jaki jestem

  1. Części mojego ciała .
  2. Co lubimy jeść?
  3. Jestem samodzielny.
  4. Lubię bawić się z innymi.
  5. Chcę mieć przyjaciół.


VI Moje zmysły

  1. Nasze ulubione zabawy.
  2. Rozpoznaję zabawki.
  3. Nasze zmysły.
  4. Jak pachnie!
  5. Moje oczy.

 

Teatrzyk pt. Księżniczka Rosa i Klimek (15.10.2014)

Czarownice z Łysej Góry w Słonecznym Domku (31.10.2014)

Pasowanie na przedszkolaka

Spotkanie z pracownikiem Lasów Miejskich

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA PAŹDZIERNIK W GRUPIE PIĘCIOLATKÓW ” Pszczółki i Kangurki”

       I.            TYDZIEŃ: Jesień w sadzie

  1. W sklepie z owocami
  2. Drzewa owocowe
  3. Owoce egzotyczne
  4. Jesienią sady się rumienią
  5. Gromadzimy zapasy na zimowe czasy

 

    II.            TYDZIEŃ: Jesień na działce

  1. Warzywa z naszych działek
  2. Co można zrobić z warzyw?
  3. Warzywne odbijanki
  4. Liczymy warzywa
  5. Lepimy warzywa

 III.         TYDZIEŃ: O sobie samym

  1. Jaka to emocja?
  2. Nasze dobre uczynki
  3. Zachowania pozytywne i negatywne
  4. Proszę, przepraszam, dziękuję
  5. Jesteśmy wrażliwi na krzywdę

 IV.       TYDZIEŃ: Nasze zmysły

  1. Części ciała
  2. Słyszę, widzę, czuję, próbuję
  3. Dźwięki wokół nas
  4. Codzienne hałasy
  5. Po drugiej stronie lustra

 

Aktywność matematyczna:

  • Liczy w zakresie sześciu
  • Dodaje i odejmuje w zakresie sześciu
  • Ustala równoliczność dwóch zbiorów

Aktywność językowa:

  • Stosuje słowa owoce egzotyczne
  • Rozwija umiejętność wypowiadania się na dany temat
  • Buduje coraz dłuższe wypowiedzi poprawnie gramatycznie
  • Układa proste dialogi i opowiadania
  • Nazywa poszczególne zmysły, rozumie ich znaczenie