Zamierzenia

Zamierzenia dydaktyczno –wychowawcze na styczeń dla grupy KACZUSZKI

 

Cele: Rozpoznawanie i nazywanie: wróbla, gołębia, sikorki, wrony.

Rozumienie potrzeby dokarmiania ptaków w zimie.

Zapoznanie z kulturą i przysmakami Hiszpanii.

Poszerzanie wiedzy przyrodniczej z zakresu gatunków ptaków.

Nazywanie członków rodziny. Określanie stosunków łączących dziadków z rodzicami.

Rozwijanie uczucia szacunku i przywiązania dla babci i dziadka.

Czerpanie radości z nauki wierszy i piosenek dla dziadków.

 

I. Ptaki, ptaszki i ptaszyska.

 

1.   Zima i ptaki

2.   Ptasie głosy

3.   Głodna wrona

4.   Ptaszki zimową porą

5.   Sikorka lubi słoninkę

 

II. Dokarmiamy ptaki w Polsce a Hiszpanii mają wakacje.

  1. Ptasia rodzinka
  2. Hiszpania i jej klimaty.
  3. Karmnik dla ptaków i dla ludzi przysmaki.
  4. Ptaki, które znamy
  5. Dzień szalonych fryzur.

III. Moja babcia.

  1. Całuski dla babci i dziadka
  2. Rodzina
  3. Babcia i dziadek
  4. Zabawy z babcią i dziadkiem
  5. Obrazek dla babci i dziadka

IV. Mój dziadek.

  1. Serce dla babci
  2. U babci i dziadka
  3. Medal dla dziadka
  4. Życzenia dla babci i dziadka
  5. Dzień Babci i Dziadka

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc styczeń – 3 – latki, Gwiazdeczki i Misie


I Temat kompleksowy: Poznajemy kraje Unii Europejskiej – Hiszpania (08.01.2015)

II Temat kompleksowy:  Zwierzęta są głodne

  1. Ptaszki w karmniku
  2. Ile jest ptaszków?.
  3. Ptaszek z kół
  4. Kto pomaga zwierzętom w zimie?
  5. Ćwir, ćwir, ćwir

III Temat kompleksowy: Zimo, baw się z nami

  1. Coraz więcej śniegu
  2. Zimowy obrazek
  3. Bałwanek
  4. Bezpieczne zabawy
  5. Śniegowe wyliczanki

VI „Dla Babci i Dzidka w podzięce…”

  1. Nasi dziadkowie
  2. Śpiewamy piosenkę babci
    i dziadkowi
  3. Pomagamy starszym
  4. Kwiaty dla babci i dziadka
  5. Dla Babci i Dzidka w podzięce…” – uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka

Teatrzyk pt. „Szalona lokomotywa” ( 14.01.2015)

Dzień Szalonych Fryzur (16.01.2015)

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie 4-latków na miesiąc styczeń 2015: Grzybki i Biedronki

Temat I: Poznajemy Kraje UE- Hiszpania

  1. Mapa i flaga
  2. Kuchnia i tradycyjne dania
  3. Zabytki i tradycje

Temat II: Zwierzęta są głodne

  1. Domek dla ptaszków
  2. Dokarmiamy ptaki
  3. Ile jest wróbli?
  4. Głodny ptaszek
  5. Spiżarnia ptaków

Temat III: Zimowe zabawy

  1. Hej na sanki
  2. Śniegowy bałwanek
  3. Kochana zima
  4. Kolorowe nakrętki
  5. Zabawy na śniegu

Temat IV: Babcia i Dziadek

  1. Moja Babcia
  2. Serduszka dla babci i dziadka
  3. Śpiewamy dla babci
  4. Odwiedzili nas babcia i dziadek
  5. Odłóż zabawkę

Wydarzenia z kalendarium uroczystości

  • 8.I.2015– Poznajemy kraje Unii Europejskiej – Hiszpania
  • 14.I.2015– Teatrzyk pt. „Szalona lokomotywa”
  • 16.I.2015– Dzień Szalonych Fryzur
  • „Dla Babci i Dziadka w podzięce…” – uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka

Przygotowanie do nauki czytania i pisania: wypowiada się na wybrane tematy zgodnie z tematem, posługuje się prawidłowo przyimkami, zapamiętuje teksty piosenek i wierszy- ćwiczy pamięć słuchową, wykonuje prace plastyczne różnymi technikami – rozwijamy umiejętności manualne.

Przygotowanie do nauki matematyki: przelicza w zakresie 5, układa rytmy-dostrzeganie prawidłowości w ciągu przedmiotów, wycinamy i wyklejamy wg wzoru, klasyfikowanie przedmiotów wg podanej cechy, rozwijanie orientacji przestrzennej.

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA STYCZEŃ W GRUPIE PIĘCIOLATKÓW: PSZCZÓŁKI I KANGURKI

 

  1. POZNAJEMY KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ – HISZPANIA
  • Mapa, flaga, stolica
  • Tradycyjne dania oraz zabytki
  • Hiszpańska corrida

 

  1. ZWIERZĘTA SĄ GŁODNE
  • Choinka dla ptaków
  • Ptaszek z gazety
  • Głodny ptaszek
  • Mój tydzień
  • Mówimy wyraźnie – ćwir, ćwir, ćwir…kra, kra, kra

 

  1. ZABAWY NA ŚNIEGU
  • Taniec bałwanków i płatków śniegu
  • Bezpiecznie bawimy się na śniegu
  • Zimowe skojarzenia
  • Zimowe rachunki
  • Ubieramy się ciepło

 

  1. ODWIEDZILI NAS BABCIA I DZIADZIUŚ
  • Jaka jest babcia? Jaki jest dziadek?
  • Robimy prezenty
  • Drzewo genealogiczne
  • Śpiewamy dla babci
  • Dla babci i dziadka

 

 

Aktywność matematyczna:

 

  • Rozwija umiejętność liczenia, liczy w zakresie ośmiu
  • Określa przynależność do danego zbioru
  • Porównuje liczebność zbiorów
  • Rozwija umiejętność klasyfikowania
  • Tworzy zbiory na podstawie jednej cechy
  • Rozwija orientację w przestrzeni

 

Aktywność językowa:

 

  • Rozwijanie mowy – mówi całymi zdaniami
  • Wypowiada się na temat dokarmiania zwierząt
  • Pamięciowo opanowuje utwory literackie
  • Usprawnia narządy artykulacyjne
  • Określa wartość logiczną zdania
  • Dostrzega cykliczność pór roku, wymienia kolejno nazwy dni tygodnia